Praznovozne pnevmatike (SSR)

Praznovozne pnevmatike – pnevmatike, s katerimi se pride dlje

Pnevmatike se na srečo le redko predrejo. Toda če se vseeno zgodi, da vas pnevmatika pusti na cedilu, postane vaša mobilnost zelo omejena in varno nadaljevanje poti ni več zagotovljeno. To pa zato, ker se pri klasični pnevmatiki lahko zgodi, da bočnico stisne med cesto in platišče, čim se pnevmatika začne prazniti. V najslabšem primeru pnevmatika nato razpade. Zato je treba ukrepati vsaj tako, da se namesti rezervno kolo. Nadaljevanje poti ne pride v poštev. Po drugi strani praznovozne oziroma samonosne pnevmatike voznikom omogočajo, da se s predrtjem gume soočijo varneje in povsem brez stresa.

Kaj so praznovozne pnevmatike? Kako delujejo praznovozne pnevmatike?

Praznovozne pnevmatike so pnevmatike, ki se opirajo same nase, zato v vozilu ni treba imeti rezervnega kolesa in avtomobilske dvigalke. V nasprotju s klasičnimi pnevmatikami je za praznovozne pnevmatike značilna samonosna okrepljena bočnica, ki v primeru padca tlaka (npr. ob predrtju gume) lahko podpira pnevmatiko. Če se pnevmatika predre, ta zasnova preprečuje, da bi bočnico stisnilo med vozišče in platišče.

Konventioneller Reifen ohne Runflat
Runflat Reifen bei Reifenpanne

Zakaj izbrati praznovozne pnevmatike? Prednosti praznovoznih pnevmatik

Praznovozne pnevmatike omogočajo nadaljevanje poti kljub predrtju gume in ohranitev nadzora nad vozilom. Po predrtju je z zmanjšano hitrostjo do 80 km/h še vedno mogoče prevoziti do 80 km. To pomeni, da lahko po predrtju takoj odpeljete do najbližje servisne delavnice. Ni potrebe po neprijetnem ustavljanju ob prometni cesti ali po zahtevni zamenjavi kolesa. Podobno se s tem izognemo nerodnim zamenjavam kolesa ob robu cestišča, po možnosti še v dežju ali snegu. Poleg tega vozniku s seboj ni treba prevažati velikega in težkega rezervnega kolesa, kar pomeni več prostora v prtljažniku in manjšo skupno maso vozila.

Slabosti praznovoznih pnevmatik

Praznovozne pnevmatike so nekoliko težje od klasičnih, vsaka tehta približno 300 g več. Tudi začetni strošek je pri praznovoznih pnevmatikah nekoliko večji kot pri klasičnih. Toda nakup je še posebej smiseln, če so bile praznovozne pnevmatike vgrajene kot standardna oprema, saj v tem primeru vozilo ob prihodu iz tovarne nima niti rezervnega kolesa niti kompleta za popravilo pnevmatike.

Oznake praznovozne pnevmatike

Praznovozne pnevmatike prepoznamo po črki na bočnici.
Pnevmatike, za katere je bilo v preskusnih pogojih potrjeno, da so po predrtju gume primerne za cestno uporabo, imajo pred nazivnim premerom platišča črko „F“, na primer: 205/55 RF 16. Poleg tega imajo na bočnici polžu podoben simbol, ki ga uporabljajo vsi proizvajalci.

Simbol za praznovozno pnevmatiko, ki ga uporabljajo vsi proizvajalci

Poleg tega proizvajalec vozila ali pa proizvajalec pnevmatike praznovozne pnevmatike označi s posebno oznako na zunanji bočnici. Večina proizvajalcev ima za praznovozne pnevmatike svojo lastno izrazoslovje in najpogostejše kratice zanje so: RFT, CSR, DSST, HRS, EMT, ROF, SST, ZP in XRP.

Praznovozne pnevmatike znamk Uniroyal in Continental so poimenovane „pnevmatike SSR“. Kratica SSR pomeni „self-supporting run-flat“, torej samonosna praznovozna (pnevmatika).

Osnova tega sistema označevanja je dodatek k Pravilniku ECE št. 30 (ECE-R 30), ki je začel veljati 19. januarja 2006 z namenom ureditve označevanja in preskušanja samonosnih pnevmatik.


  • Praznovozen – kaj to pomeni?

Praznovozne oziroma samonosne pnevmatike imajo okrepljeno bočnico. Zasnovane so tako, da v vozilu ni več treba imeti rezervnega kolesa in avtomobilske dvigalke za primer defekta pnevmatike.

  • Kako prepoznamo praznovozno pnevmatiko? Kje lahko najdemo ta podatek?

Praznovozne pnevmatike prepoznamo po črki „F“ na bočnici. Pnevmatike, ki so označene s to črko, so v preskusnih pogojih dokazale, da so po predrtju primerne za cestno uporabo. Črka „F“ je v napisu na bočnici dodana pred premerom platišča, na primer: 205/55 RF 16.

  • Kdo lahko montira praznovozne pnevmatike?

Praznovozne pnevmatike lahko montirajo in odmontirajo specializirani prodajalci. Opraviti morajo usposabljanje in pridobiti certifikat za pravilno ravnanje s praznovoznimi pnevmatikami.

Pnevmatike se na srečo le redko predrejo. Toda če se vseeno zgodi, da vas pnevmatika pusti na cedilu, postane vaša mobilnost zelo omejena in varno nadaljevanje poti ni več zagotovljeno. To pa zato, ker se pri klasični pnevmatiki lahko zgodi, da bočnico stisne med cesto in platišče, čim se pnevmatika začne prazniti. V najslabšem primeru pnevmatika nato razpade. Zato je treba ukrepati vsaj tako, da se namesti rezervno kolo. Nadaljevanje poti ne pride v poštev. Po drugi strani praznovozne oziroma samonosne pnevmatike voznikom omogočajo, da se s predrtjem gume soočijo varneje in povsem brez stresa.

Uniroyal. Continentalova blagovna znamka.*