Kakšna je razlika med letnimi in zimskimi pnevmatikami?
Veliko ljudi, predvsem tistih iz držav z ekstremnim vremenom, mora obvezno imeti dva kompleta pnevmatik – enega za poletje in drugega za zimo. Toda kakšna je razlika med letnimi in zimskimi pnevmatikami?
Zimske pnevmatike
Letne in zimske pnevmatike se med seboj razlikujejo po treh temeljnih lastnostih: po strukturi, uporabljenih gumenih zmeseh in profilu tekalne plasti.
Zimske pnevmatike vsebujejo večji delež naravnega kavčuka, ki ohranja njihovo mehkobo v mrazu. Čim mehkejše so pnevmatike, tem bolje se lahko povežejo s površino, kar pomeni boljši oprijem in vodljivost. Za razliko od letnih pnevmatik, ki v mrazu hitro otrdijo, se zimske pnevmatike najbolje odrežejo pri temperaturah pod +7 stopinj Celzija.
Poleg tega imajo zimske pnevmatike v blokih na tekalni plasti na tisoče drobnih kanalčkov (ki jim pravimo lamele), ki služijo za odvajanje vode in preprečevanje akvaplaninga. Te lamele se zagrizejo v sneg, brozgo in led ter prispevajo k optimalnemu oprijemu ceste.
Imajo tudi globok profil. To pomeni veliko prostora za sneg. Začuda se snega nič ne oprime bolj kot sneg, zato stisnjen sneg okrepi oprijem ter na zasneženih in poledenelih cestah pomaga poganjati vozilo naprej.
Razlika:
Zimske pnevmatike se najbolje odrežejo pri temperaturah pod +7 stopinj Celzija.
Letne pnevmatike se najbolje odrežejo pri temperaturah nad +7 stopinj Celzija.
Kako temperatura vpliva na zimske in letne pnevmatike
Zimsko pnevmatiko lahko hitro prepoznamo, saj ima na bočnici simbol snežinke na gori, ki označuje, da izpolnjuje varnostne kriterije za zimske razmere.
Letne pnevmatike
Letne pnevmatike nudijo boljše splošne zmogljivosti v toplejših mesecih. Vsebujejo relativno trdo gumeno zmes, ki se pri milejših temperaturah zmehča, da se lahko prilagaja suhim in tudi mokrim cestam.
Letne pnevmatike imajo manj lamel od zimskih, vendar imajo posebna profilna rebra, ki zmanjšujejo nevarnost akvaplaninga. Ta rebra v toplem vremenu zagotavljajo več oprijema tako vzdolžno kot prečno, kar pomeni dober oprijem na mokrih in suhih cestah.
Čeprav se letne pnevmatike dobro obnesejo v večini vremenskih razmer, niso primerne za hladnejša, ostrejša podnebja. Izdelane so iz trše gumene zmesi z manj naravnega kavčuka kot zimske pnevmatike, zato pri temperaturah pod +7 stopinj Celzija začnejo postajati trše ali celo drobljive. Hkrati pa so zasnovane tako, da se lahko prilagajajo višjim temperaturam, ne da bi se zmehčale. To pomeni, da imajo letne pnevmatike manjši kotalni upor in torej varčnejšo porabo.
Letne pnevmatike imajo pogosto enostaven profil, sestavljen iz blokov, ki tvori veliko naležno ploskev za stik s podlago. To zagotavlja odlično vodljivost in močno vpliva tudi na zavorno pot.