Zimske pnevmatike imajo takšno zasnovo, da ostanejo prožne pri temperaturah pod +7 stopinj Celzija. Njihov globok profil je optimiziran za sneg in brozgo, profilni bloki pa izdelani za dodaten oprijem v mokrih zimskih razmerah. Pri nizkih temperaturah so nepremagljive. Preberite naš članek ‘Kaj so zimske pnevmatike?’ za več informacij.
Ko pa se temperature dvignejo nad +7 stopinj Celzija, so letne pnevmatike veliko primernejša oprema. Letne pnevmatike imajo v gumeni zmesi manj naravnega kavčuka, zato so mehkejše in bolj lepljive, zaradi česar imajo boljši oprijem na mokrih in suhih cestah pri milejših temperaturah.
Večji kotalni upor, ki ga imajo zimske pnevmatike v ledeno mrzlih pogojih, ima v toplejšem vremenu škodljiv učinek, saj privede do večje obrabe. Nasprotno ima manjši kotalni upor letnih pnevmatik pozitiven učinek na varčnost porabe goriva.
In končno, letne pnevmatike imajo pri višjih temperaturah krajšo pot ustavljanja, medtem ko imajo zimske pnevmatike krajšo pot ustavljanja v hladnejšem vremenu. To je pomembno upoštevati, če uporabljate zimske pnevmatike pri milejših temperaturah ali letne pnevmatike pri hladnejših temperaturah. Ne ene ne druge pri zaviranju ne bodo tako učinkovite kot tiste pnevmatike, ki so izdelane za točno tiste temperature.