Kaj je narobe, če imam pozimi letne pnevmatike?
Letne pnevmatike imajo v gumeni zmesi manj naravnega kavčuka kot zimske, zato niso tako mehke. Ker so trše, se bolje oprimejo mokrih in suhih cest pri milejših temperaturah.
Kadar pa temperatura pade pod +7 stopinj Celzija, je ta dodatna trdota lahko problematična. Čim nižja je temperatura, tem bolj toge postanejo letne pnevmatike. Lahko celo razpokajo.
Letne pnevmatike imajo tudi drugačen profil, ki je plitvejši od profila zimskih pnevmatik. Zato so odlične pri odrivanju dežja, a se težje spopadejo s snegom. Zimske pnevmatike zadržijo sneg in brozgo v profilnih blokih ter na ta način v mokrih zimskih razmerah ustvarijo dodaten oprijem, letne pnevmatike pa sneg stisnejo pod sabo in s tem povzročijo, da postane stična ploskev še bolj spolzka.
Resnične prednosti letnih pnevmatik opazimo, ko se temperatura dvigne nad +7 stopinj Celzija. Na tej točki se učinkovitost zimskih pnevmatik zmanjša.
V milejših podnebjih letne pnevmatike pri zaviranju zagotovijo najboljšo možno pot ustavljanja. Njihov profil oblikuje večjo naležno ploskev, ki prihaja v stik z voziščem, in rezultat je boljša vodljivost z več stabilnosti v zavojih.
Ker so zimske pnevmatike zasnovane tako, da ustvarjajo trenje med zasneženim voziščem in pnevmatiko, to lahko vpliva na porabo goriva. Letne pnevmatike po drugi strani povzročajo manj trenja, zato je pospeševanje z njimi hitrejše in poraba manjša.